نکات شگفت انگیز برای وبلاگ نویسی
نوشته شده توسط : لیدی

 

نوشتن یک پست وبلاگ یک مهارت است، درست مانند هر شکل دیگری از نوشتن. برای جذب خواننده به نوشته خود باید متن مورد نظر را در ساختاری درست و جذاب قرار دهیم. برای این کار باید از عناوین، زیرنویس ها و پاراگراف های جداگانه استفاده کنیم تا کاربر به طور کامل متوجه مهم ترین مسائل مطرح شده در نوشته ما شود. اگر خواننده محتوای متن ما را بفهمد و دوست داشته باشد، احتمال اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارد، بیشتر می شود که البته در نهایت منجر به افزایش رتبه سایت ما در موتورهای جستجو می شود. بنابراین، برای کسب رتبه بهتر در گوگل، باید مهارت های تایپ خود را بهبود بخشید.

اگر برای وبلاگ های خود، محتوای یونیک و سئوشده را انتظار دارید، می توانید خدمات سئوی محتوا و سایت خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف بسپارید. حال به بررسی نکات مهم برای تولید وبلاگ سایت می پردازیم:

قبل از نوشتن فکر کن!

ابتدا به مفهومی که می خواهید به خواننده منتقل کنید فکر کنید. چه چیزی می خواهید به خواننده بگویید؟ هدف نهایی متن مذکور چیست؟ می خواهید خواننده پس از رسیدن به انتهای متن چه کاری انجام دهد و چه احساسی داشته باشد؟ قبل از نوشتن متن، بهتر است پاسخ این سوالات را خودتان بنویسید.

ساختار صحیح متن را فراموش نکنید!

متنی که می نویسید باید ساختار نوشتاری درستی داشته باشد. هر پست باید با یک مقدمه (برای معرفی موضوع)، یک بخش اصلی (برای انتقال پیام مورد نظر) و یک نتیجه (برای خلاصه یا معرفی یک ایده جدید) شروع شود. متن مورد نظر باید دارای این سه قسمت باشد.

 تیتربندی!

اگرچه اکثر متن ها به صورت پاراگراف ارائه می شوند، اما باید مراقب باشید که یک پاراگراف واقعی ایجاد کنید. هر جمله را در یک خط جداگانه قرار ندهید. هر پاراگراف باید دلیل و موضوع خاصی داشته باشد. حتما از خود بپرسید که موضوع هر پاراگراف چیست؟

از عنوان استفاده کنید

عنوان تمام متن را دسته بندی می کند و به همین دلیل بهتر است از عنوان استفاده کنید. عنوان و زیرنویس نه تنها به خواندن بهتر متن کمک می کند، بلکه سئو را نیز بهبود می بخشد. گوگل با استفاده از عنوان و زیرنویس می تواند موضوع اصلی متن را تشخیص دهد و به این ترتیب چنین صفحه ای می تواند رتبه بهتری در گوگل داشته باشد. 

بهتر است از کلمات کلیدی خود در عنوان فرعی استفاده کنید. البته استفاده از کلمه کلیدی در تمامی تیترها به متن نوشته شده آسیب می رساند.

از عبارات مرتبط استفاده کنید!

کلماتی مانند «در وهله اول»، «بالاخره»، «بی شک»، «در نتیجه» و دیگر عبارات مشابه باعث می شود مفاهیم متن به صورت روان تری به خواننده منتقل شود.

از شخص دیگری بخواهید متن را بخواند!

قبل از ارسال متن نوشته شده، از شخص دیگری بخواهید که ابتدا آن را بخواند. از او بپرسید که آیا معنای اصلی متن را می فهمد یا خیر؟ همچنین، این شخص می تواند به شناسایی اشتباهات املایی و سایر مشکلاتی که ممکن است متوجه آن نشده باشید کمک کند.

 طول متن را بهینه کنید!

مطمئن شوید متن شما حداقل 300 کلمه باشد. گوگل متن های طولانی را دوست دارد. با این حال، طولانی بودن متن ممکن است چندان برای خوانندگان جذاب نباشد. بنابراین بهتر است متنی حداقل ۷۰۰ کلمه ای داشته باشید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که کلمه یا عبارت خود را در 1-2٪ از متن قرار دهید. به عنوان مثال در یک متن 300 کلمه ای کلمه کلیدی را می توان از 3 تا 6 بار تکرار کرد.

شما عزیزان می توانید خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئوی سایت خود را به متخصصی مجرب و متخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت بسپارید.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: